АБО ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ФОРМ СПІВПРАЦІ З РОДИНОЮ в ДНЗ «Мистецтво виховання має ту особливість, що майже усім воно здається справою знайомою і зрозумілою, а іноді навіть справою легкою, - і тим зрозуміліша і легка вона, чим менше знайома людина теоретично або практично. Майже усі визнають, що виховання вимагає терпіння; деякі вважають, що для нього потрібно і уроджена здатність і уміння, тобто навичка; але дуже рідко хто розуміє, що крім терпіння, уродженої здатності і навички, необхідні ще й спеціальні знання…» К. Д. Ушинський Дитина виховується в сім'ї під впливом тих подій, що відбуваються навколо неї. Адже сім'я є постійним оберегом, наставником впродовж усього життя. Діти покладаються на своїх рідних, тому що родина забезпечує їх фізично, емоційно, психологічно. Сім'я відігравала і відіграє роль першого вихователя, першого вчителя і наставника. Родина і дошкільний навчальний заклад – два суспільних інститути, які закладають фундамент майбутнього. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом. Яка мати, який батько не хочуть, щоб їхні діти були щасливі в житті, здійснили б свої мрії, користувалися повагою та любов'ю оточуючих? Та маючи наміри виховувати своїх дітей тільки добре, батьки раптом виявляють, що їх повсякденні педагогічні знання дають збої… Життя на кожному кроці висуває перед батьками різні питання, які їм, як вихователям, доводиться вирішувати постійно. Чомусь нерідко беруть до уваги, що виховання дітей така ж спеціальність, як і будь-яка інша. А як будь-яка спеціальність, воно, для досягнення успіху, вимагає від вихователя технічної підготовки різнобічного розвитку. У наш час тим більше не можна виховувати дітей «як заманеться», і тут постає питання: де брати знання? А як досягти цього? Виховувати по книгах неможливо, оскільки кожна дитина неповторно індивідуальна. Але й виховувати без книг нерозумно: ніхто не може перевершити мудрість народів, мудрість багатьох тисячоліть. Виховувати та розвивати з урахуванням світового досвіду – означає не повторювати типових і часом небезпечних помилок, заощаджувати сили, час і створювати в родині душевний спокій. З досвіду своєї роботи можемо сказати, що найщасливіші ті вихователі, які мають хороші взаємовідносини та співпрацю з батьками; визначають роль батьків як рівноправних партнерів та друзів. Добре налагоджена робота з колективом батьків приносить: - хороші результати роботи педагогу; - досягнення великих успіхів у навчанні та вихованні дитини; - отримання задоволення від роботи. Для зацікавлення батьків спільною роботою, вирішити проблему взаємодії дитячого дошкільного закладу з родинами вихованців, пошуком нових сучасних форм і методів співпраці, які допомагають встановити партнерські стосунки між батьками і вихователями, батьками і дітьми, вихователями і дітьми - 30 січня 2014 року на базі ДНЗ «Пролісок» с. Гуменне, (Тетяна Мацюк, завідувач ДНЗ) методистами ВРМЦЗО Тетяною Григораш та Світланою Коваль було проведено спільне засідання районних методичних об'єднань: молодих вихователів, вихователів молодших груп та практичних психологів ДНЗ району. Тепла і невимушена атмосфера заходу сприяла тісній розмові однодумців. Практичні психологи Оксана Дажура (ДНЗ «Ромашка» смт Вороновиця) та Антоніна Копчинська (ДНЗ «Казка» смт Стрижавка), ознайомили присутніх з поглядами на сімейне виховання, Тетяна Гусейналієва (ДНЗ «Дзвіночок» с.Бохоники) надала поради стосовно розвитку дошкільнят. Педагоги із задоволенням брали участь у практичних завданнях, грали в ігри, працювали в тренінгу. Творчу атмосферу заходу вдало доповнювали виступ музичного керівника ДНЗ «Пролісок» с. Гуменне, Наталі Мартинів, та заняття з дітьми молодшого віку за темою: «Наші добрі вчинки» (Ганна Бойко, вихователь ДНЗ «Пролісок» с. Гуменне). Пріоритетним завданням педагогічних колективів ДНЗ району є: сприяння розвитку взаємин дошкільного закладу та сім’ї; просвітництво батьків з питань виховання дітей в родині; забезпечення партнерської взаємодії педагогів і батьків у вихованні дошкільнят; допомоги батькам і дітям розкритися одне для одного і дарувати усім радість, позитивні емоції та величезне задоволення від спільної діяльності. Методисти ВРМЦЗО Григораш Т.М. та Коваль С.А. Від того, як пройшло дитинство, хто вів дитину за руку в дитячі роки, що ввійшло в її розум і серце з навколишнього світу - Від цього - вирішальною мірою залежить, якою людиною стане сьогоднішній малюк.
В.А. Сухомлинський
|