Нетрадиційні підходи в організації пізнавальної діяльності дітей раннього віку «Музика - уява – фантазія – казка – творчість - така стежинка, йдучи якою дитина розвиває свої духовні сили» В.О. Сухомлинський В мальовничому селищі знаходиться Вороновиця: поруч — ліс, ЗОШ №1, дитяча районна бібліотека, музична школа, музей Перепелюка, музей О. Ф. Можайського. Є ДНЗ «Ромашка» у якому виховується 156 дітей. Де працює колектив однодумців, який весь час перебуває в педагогічному пошуку. Так, 7 лютого 2014 року в ДНЗ «Ромашка» смт Вороновиця проведено семінар вихователів груп раннього віку. Гостинно зустріли гостей колектив ДНЗ, ознайомила з метою роботи дитячого закладу завідувач Таїса Щербина, згідно власної Програми розвитку закладу «Дошколяткове сонцеколо», створено сприятливі умови для особистісного становлення кожної дитини, розвитку в неї ціннісного ставлення до світу Природи, самої Себе, розвиток фізично загартованої, пізнавально-активної, соціальне адаптованої, духовно багатої особистості. Які шляхи до цієї мети? Російський психолог В. Кудрявцев влучно охарактеризував труднощі нашого часу «старий підручник життя, за яким вчились батьки не підлягає черговому перевиданню, а новий - ще не написали». Отож, ДНЗ «Ромашка» смт Вороновиця опановує новий соціокультурний простір, що характеризується інноваційність та інтеграційність. Автор унікальної системи радості пізнання руху, в основі якої покладена «фізкультурна казка», яка дозволяє тренувати тіло й інтелект, а також формувати в малят необхідні духовні цінності, М. Єфименко сказав: «Грайтеся з дітьми - і вони стануть здоровими, розумними та щасливими». Педагоги району груп раннього віку дітей мали нагоду побачити в ДНЗ «Ромашка» смт Вороновиця: • заняття – розвагу для дітей І молодшої групи «Курчатко»: «Чому ведмідь взимку спить» (вихователь Шкробот О.І.); • фізкультурне заняття групи раннього віку (з елементами методики М.Ефименко): «Маленькі кошенятка» (вихователь Чухрій Н.М.); • інтегроване заняття, за інноваційною системою читання Глена Домана з дітьми раннього віку: «Пригоди в казковому лісі» (вихователь Головатюк М.В., презентувала роботу з «розвитку мовного інтелекту дітей раннього віку»); • переглянули виставку зразків картотек ігор на допомогу вихователям району у роботі з дітьми; Ще великий педагог В. О. Сухомлинський сказав: «Музика - уява — фантазія - казка - творчість - така стежинка, йдучи якою дитина розвиває свої духовні сили». Цьому питанню була присвячена педагогічна рада дошкільного закладу. А сучасна дидактика оголосила провідними в організації освітнього процесу принцип інтеграції, реалізація якого дає змогу забезпечити системність знань дітей. В цьому і полягає не традиційність підходів. В інтеграції рухів, музики, казки, гри, педагоги закладу здійснюють навчально-виховний процес. Колектив має певний досвід в організації вихованні дітей раннього віку, тому й поділилися досвідом з колегами районну. І на завершення колектив ДНЗ «Ромашки» побажав усім дошкільникам: сили духу, миру, вдячності, натхнення творити українську дошкільну освіту і вболівати душею за дітей.
Методист ВРМЦЗО з дошкільної освіти Коваль С.А.
|