Діти повинні жити у світі краси, гри, казки,
музики, малюнка, фантазії, творчості.
В.О. Сухомлинський
На базі Вороновицького ДНЗ «Веселка» пройшло методичне об’єднання вихователів дітей груп раннього віку за темою: «Забезпечення ігрової діяльності - одна з умов формування особистості» та методичне об’єднання музичних керівників за темою «Ведення ділової документації музичного керівника».
Під час проведення заходу педагоги району мали можливість переглянути заняття-ознайомлення з професією кухаря «Наваримо борщику» (вихователь Лариса Миколаївна Афоніна). Вихователь зуміла організувати дітей, зацікавити, уявити себе в ролі кухаря.
Мета заняття: формування у дітей уявлення про певні трудові дії кухаря, предмети якими він користується, вміння вести діалог з дорослими, робити висновки, судження.
Презентувала досвід роботи з дітьми раннього віку по сенсорному вихованню, з авторського посібника «Пізнаємо світ, граючись…», вихователь Стрижавського ДНЗ «Казка», Галина Богданівна Комар.
Мета - забезпечення формування повноцінного сприйняття навколишньої дійсності та пізнання світу за допомогою почуттєвого пізнання й удосконалення відчуттів і сприйняття.
Адже, сенсорний розвиток у ранньому віці – це фундамент розумового розвитку, а розумові здібності починають формуватися з розширенням діяльності. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про навколишній світ. Сенсорне виховання, спрямоване на забезпечення повноцінного сенсорного розвитку дитини, є однією з основних сторін дошкільного виховання. Його зміст містить широкий спектр ознак і властивостей предметів, які дитина має осягнути в дитинстві: знайомство з кольором, величиною, формою, смаком, запахом, фактурою, масою, звучанням предметів навколишнього світу, орієнтування в просторі, а також у часі, розвиток мовного й музичного слуху.
Власним педагогічним досвідом Галина Богданівна довела, що однією з важливих умов сенсорного розвитку дітей раннього віку є здійснення його в процесі змістовної діяльності дітей. Однією з умов успішного засвоєння трирічною дитиною різних понять є багаторазова повторювальність ігор – занять у різних варіантах (змінюються іграшки, посібники, місце проведення, мета, матеріал). Урізноманітнене предметно-ігрове середовище допомагає малюкам розвиватись всебічно. Діти набувають певних навичок у спілкуванні з однолітками, постійно вправлялися у розрізненні кольорів, форм предметів. Поступово оволодівають практичними вміннями та навичками дій з предметами.
Підбирати ігри потрібно так, щоб рівень складності їх відповідав віковим й індивідуальним особливостям дитини. Проводити дидактичні ігри та заняття необхідно в ігровій формі.
Апробація ігор із малюками пройшла успішно. Дидактичні ігри із використанням прищіпок, шнурівок, кишечок, лічильних паличок, втулок сприяють розвитку у дітей сприйняття, чуттєвості, тактильних відчуттів. Їхнє систематичне проведення дозволяє удосконалити і закріпити у дітей набуті знання в ігровій формі, збагатити всебічний сенсорний розвиток. Вони спонукають розвитку у дітей сприйняття, чуттєвості, тактильних відчуттів. Діти навчаються самостійно виділяти кілька ознак одного предмета, порівнювати різні предмети за цими ознаками, виконувати завдання за словесною вказівкою. Систематичне проведення дидактичних ігор поза заняттями, що є складовою частиною заняття, дозволяє удосконалити і закріпити у дітей набуті знання в ігровій формі.
На завершення було проведено елементи тренінгу «Якою б ви хотіли бачити свою дитину» під час якого педагоги розкрили сучасного малюка - його потреби, можливості, шляхи виховання і навчання майбутнього громадянина.
Підготувала методист ВРМЦЗО Коваль С.А.
|