ВІДДІЛ ОСВІТИ ВІННИЦЬКОЇ РДА
Меню сайту

Block title
Block content

Пошук

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.08.2019, 13:37

Головна » 2014 » Жовтень » 28 » Колегія відділу освіти
17:19
Колегія відділу освіти
28 жовтня 2014 року відбулось засідання колегії відділу освіти Вінницької райдержадміністрації, на якому розглядались питання про:
1. Про хід виконання Єдиної комплексної правоохоронної програми Вінницької області на 2010-2014 рр.
2. Про підготовку закладів освіти до роботи в новому навчальному році та в осінньо-зимовий період
3. Про підсумки оздоровлення та відпочинку учнів та вихованців навчальних закладів району в 2014 році.
4. Про результативність впровадження профільного навчання в навчальних закладах району
5. Про хід виконання Плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення на 2009-2015 роки «Безбар’єрна Україна».
http://vinrvo.at.ua/Kolegija/281014/IMG_9871.jpg Заслухавши доповідь методиста ВРМЦЗО з виховної роботи Гром Л.В. та виступ співдоповідача Паламарчук О.В., заступника директора з виховної роботи Михайлівської СЗШ І-ІІІ ступенів, колегія відзначила, що відділом освіти Вінницької райдержадміністрації та навчальними закладами проводиться цілеспрямована, ґрунтовна робота щодо виконання Єдиної комплексної правоохоронної програми Вінницької області на 2010-2014 роки. Колективи шкіл значну увагу приділяють питанням правовиховної роботи, профілактики правопорушень та злочинності серед учнів, які відображені в річних планах виховної роботи. У загальноосвітніх навчальних закладах створені та працюють Ради з профілактики правопорушень. Питання профілактики правопорушень постійно розглядаються на педрадах, нарадах при директорові, методичних об’єднаннях класних керівників, засіданнях Рад з профілактики правопорушень.
Під постійним контролем є відвідування занять учнями школи, проведення рейдів «Урок», «Літера Н». В усіх навчальних закладах ведеться загальношкільний журнал обліку відвідування учнями школи. Спільно із працівниками соціальної служби у справах дітей та кримінальної міліції у справах дітей з метою недопущення вчинення правопорушень з боку неповнолітніх, запобігання бродяжництву та іншим негативним явищам проводяться зустрічі, профілактичні заходи, рейди.
У грудні місяці в всіх загальноосвітніх навчальних закладах проводиться Всеукраїнський тиждень права, на якому проходять години спілкування, бесіди, диспути «Мої права в моїй школі», «Підлітки мають знати про свої права», «Право і закон», «Життя в межах закону», «Злочин та його наслідки», оформлено куточки «Права дитини». У школах створено куточки правових знань, де розміщено телефони довіри, інформація щодо прав та обов’язків учнів.
Також у школах спільно з органами учнівського врядування та батьківською громадкістю налагоджено індивідуально – профілактичну роботу, щодо дітей схильних до правопорушень, забезпечується максимальне охоплення цієї категорії до гурткової роботи та позашкільної освіти. Важлива роль в організації роботи з попередження негативних явищ у дитячому середовищі належить соціально - психологічній службі навчальних закладів. Постійно здійснюється діагностика сімейної та шкільної ситуації, визначення статусу дитини в класі і в сім’ї. На основі отриманих даних розробляються плани роботи з проблемними сім’ями, вирішення проблем учнів. За результатами діагностування проводиться психологічне консультування, просвітницька робота. Особлива увага приділяється формуванню в підлітків позитивного стилю поведінки, антинікотинової, антиалкогольної настанов, усвідомленої переконаності щодо згубних наслідків вживання наркотиків, що викликають психологічну і фізичну залежність. Практичними психологами і соціальними педагогами здійснюється психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей з сімей, які опинились у складних життєвих обставинах. Психологи проводять індивідуальну діагностику учнів з метою визначення причин труднощів. Практичні психологи і соціальні педагоги проводять діагностичну роботу за такими напрямками:
• діагностика характерологічних особливостей;
• діагностика психологічного клімату сім’ї, особливостей сімейного виховання;
• вивчення статусу учня у класному колективі, характеру взаємин з учителями, однокласниками, особливості спілкування з оточуючими;
• вивчення інтересів, нахилів, здібностей;
• особливості пізнавальних процесів: пам’яті, уваги, мислення.
Проводиться робота гуртків «Рівний – рівному», реалізуються проекти «Школа сприяння здоров’ю», знайомство учнів із адресами в комп’ютерній системі «Інтернет», що висвітлює інформацію з профілактики тютюнопаління, вживання алкоголю, про небезпеку захворювань на СНІД. Постійно оновлюються інформаційно – освітні куточки щодо формування здорового способу життя, працюють книжково – ілюстративні виставки, щодо запобігання поширенню наркоманії, пияцтва, тютюнопаління.
Заслухавши та обговоривши доповідь інженера з охорони праці групи централізованого господарчого обслуговування Усова В.А. «Про підготовку закладів освіти до роботи в новому навчальному році та осінньо зимовий період», колегія відзначила, що підготовку навчальних закладів Вінницького району до роботи в осінньо-зимовий період завершено. Для цього було проведено ряд робіт.
За рахунок бюджетних коштів:
Проведено заміну 72 вікон та 7 дверей в 3 навчальних закладах на загальну суму 519,26 тис. грн.
Прибузька СЗШ І- ІІ ст. (62 вікон, 7 дверей);
Лаврівська СЗШ І- ІІ ст. (5 вікон);
Іванівській СЗШ І- ІІ ст. (5 вікна);
Проведено реконструкцію приміщень Оленівського НВК під ДНЗ (200,0 тис. грн.)
Проводься реконструкція будівлі Вінницько Хутірського НВК під ДНЗ (54,043 тис. грн.)
Проводься реконструкція будівлі Лисогірської СЗШ І ст.(44,554 тис. грн.)
Проведено заміну 136 вікон та 9 дверей в 20 навчальних закладах на загальну суму 325,8 тис. грн.
Лаврівська СЗШ І- ІІ ст. (7 вікон – 15,4 тис. грн.), Іванівська СЗШ І- ІІ ст. (7 вікон - 28,0 тис. грн.), Бохоницька СЗШ І-ІІІ ст. (13 вікон -53,2 тис. грн.), Агрономічненська СЗШ І- ІІІ ст. (3 вікна -7,9 тис. грн.), Мізяківсько Хутірська СЗШ І- ІІІ ст. (15 вікон -16,05 тис. грн.), Комарівський НВК СЗШ І- ІІІ ст.- ДНЗ (2 вікна -6,62 тис. грн.), Хижинецька СЗШ І-ІІІ ст. (6 дверей -17,7 тис. грн.), Пултівецька СЗШ І-ІІІ ст. (1 двері -0,8 тис. грн.), Стрижавська СЗШ І-ІІІ ст. - ліцей (11 вікон -23,5 тис. грн.), Ксаверівська СЗШ І ст. (1 вікно -2,65 тис. грн.), Стадницька СЗШ І-ІІ ст. (27 вікон -50,8 тис. грн.), Гавришівська СЗШ І-ІІІ ст. (7 вікон -21,0 тис. грн.), Прибузька СЗШ І-ІІ ст. (1 двері -0,95 тис. грн.), Побережненська СЗШ І-ІІ ст. (6 вікон -16,0 тис. грн.), Великокрушлинецька СЗШ І-ІІ ст. (5 вікон -10,0 тис. грн.), Лисогірська СЗШ І ст. (1 двері -0,8 тис. грн.), Малокрушлинецька СЗШ І-ІІІ ст. (4 вікна -10,0 тис. грн.), Стрижавська СЗШ І-ІІІ ст. (19 вікон -33,4 тис. грн.), Оленівський НВК СЗШ І-ІІІ ст.-ДНЗ (7 вікон -20,0 тис. грн.), Дитячий будинок «Родинний Дім» (2 вікна -4,0 тис. грн.).
Капітальний ремонт 4 класних приміщень в Стрижавській СЗШ І-ІІІст. (120,0 тис. грн.).
На підготовку існуючих котелень використано 233 тис 593,74 грн. на:
1. Поточний ремонти котелень (встановлення запобіжних пристроїв, пристроїв до котлової очистки води, автоматики безпеки газових котлів, та інше) в 8 навчальних закладах (165 тис 879,74 грн.)
Якушинецька СЗШ І-ІІІ ст.- гімназія, Вороновицької СЗШ І-ІІІ ст. №1, Сосонська СЗШ І-ІІІ ст., Іванівська СЗШ І-ІІ ст., Гавришівська СЗШ І-ІІІ ст., Медвеже Вушківська СЗШ І-ІІІ ст., Прибузька СЗШ І-ІІ ст., Хижинецька СЗШ І-ІІІ ст.
2. Проведено заміну котлів в 3 навчальних закладах на загальну суму 52,0 тис. грн.: Якушинецька СЗШ І-ІІІ ст.- гімназія, Стадницька СЗШ І-ІІ ст., Прибузька СЗШ І-ІІ ст.
3. Здійснено первинне технічне обстеження котла Степанівської СЗШ І-ІІІ ст. (1,339 тис. грн.).
4. Повірка лічильників газу та контрольно-вимірювальних приладів котелень (14,375 тис.грн.)
Хотілось би окремо зупинитись на виконанні заходів по переведенню котелень на альтернативні види палива. На зазначені заходи за рахунок місцевого та обласного бюджетів виділено 3 млн. 86,337 тис. грн.
За рахунок цих коштів розроблені ПКД та укладені угоди на виконання робіт по переведенню котелень на альтернативні види палива в 7 навчальних закладах на загальну суму 2 млн. 106,337 тис.грн.: Якушинецька СЗШ І-ІІІ ст.- гімназія, Вороновицька СЗШ І-ІІІ ст. №1, Михайлівська СЗШ І-ІІІ ст., Некрасовська СЗШ І-ІІІ ст., Вінницько Хутірський НВК СЗШ І-ІІІ ст. – ДНЗ, Бохоницька СЗШ І-ІІІ ст., Сокиринецька СЗШ І-ІІ ст.
Станом на сьогодні завершені роботи в Якушинецькій СЗШ І-ІІІ ст.- гімназія, на стадії завершення Вороновицька СЗШ І-ІІІ ст. №1.
Крім того здійснюються розробка ПКД по переведенню котелень на альтернативні види палива в 9 навчальних закладах: Агрономічненська СЗШ І- ІІІ ст., Лука Мелешківська СЗШ І- ІІІ ст., Степанівська СЗШ І-ІІІ ст., Стрижавський НВЗ СЗШ І-ІІІ ст.- ліцей, Стрижавська СЗШ І-ІІІ ст., Гавришівська СЗШ І-ІІІ ст., Малокрушлинецька СЗШ І-ІІІ ст., Стадницька СЗШ І-ІІ ст., Побережненська СЗШ І-ІІ ст. (980,0 тис. грн.).
З метою забезпечення роботи котелень в опалювальному сезоні до кінця 2014р. відділом освіти запланована закупівля газу на суму – 1 млн. 290,8 тис. грн., електроенергії на суму – 590,0 тис. грн.,
Запас твердого палива по школах становлять:
- вугілля 318 тонн., що складає 13 % від потреби на опалювальний сезон;
- дров 508 с/м.;
- паливні брикети 75,5 тонн.
На даний час у районі запущено та повністю опалюються 38 навчальних закладів.
Залишаються не вирішеними питання забезпечення навчальних закладів вугіллям в зв’язку з неможливістю проведення тендерних процедур. Одним із вагомих напрямків роботи відділу освіти, колективів навчальних закладів району в осінньо-зимовий період є забезпечення температурного режиму в приміщеннях закладів освіти в межах виділених лімітів споживання енергоносіїв.
Заслухавши та обговоривши доповідь головного спеціаліста відділу освіти Вінницького району Войціцьку Тетяну Борисівну „Про підсумки відпочинку та оздоровлення дітей влітку 2014 року» та виступи співдоповідачів – Хавтирко Світлани Іванівни, заступника директора з виховної роботи Пултівецької ЗОШ І-ІІІ ст. та завідувачки Ксаверівським дошкільним навчальним закладом «Росинка» Цвігун Наталії Анатоліївни колегія відмітила, що відділом освіти та працівниками навчальних закладів району проводилась належна робота щодо організації оздоровлення і відпочинку дітей та підлітків району влітку 2014 року.
У літній період 2014 року у 24 навчальних закладах району було організовано роботу пришкільних оздоровчих таборів з денним перебуванням учнів, відпочинком в яких було охоплено 2158 чол., що становить 35% від учнівського контингенту району.
Термін відпочинку в пришкільних таборах становив 14 днів, тривалість робочого дня - 6 годин. У пришкільних таборах було організовано дворазове харчування дітей. На організацію харчування з місцевого бюджету було виділено 400 тис.грн., з розрахунку 13 грн. на одного учня, що на 5 грн. Більше, ніж у минулому 2013 році.
У начальних закладах були підготовлені загонові кімнати, спортивні майданчики, спортивні зали. Згідно планів роботи в таборах були проведені змістовні виховні заходи, різноманітні змагання, конкурси.
З метою ознайомлення з історією та природою рідного краю відбулись походи екологічними стежинами, екскурсії до підприємств району, лісництв, краєзнавчих музеїв, екскурсійні поїздки до визначних та історичних місць м.Вінниці, Кам’янець-Подільського, Хмільника, Меджибіжа.
На оздоровлення дітей пільгових категорій у стаціонарних оздоровчих таборах з місцевого бюджету виділено 99 тис. на оздоровлення дітей, які проживають в екологічно забрудненій зоні району (с.Стадниця, с.Малі Крушлинці, с.Сосонка, с.Гавришівка). На ці кошти закуплено 46 путівок на оздоровлення у ДЮСОБ «Колос» та ДП ДС«Сокілець» та за рахунок субвенції з Вінницької міської ради виділено 100 тис. грн. та закуплено 45 путівок на оздоровлення у ДЮСОБ «Колос».
Таким чином, у стаціонарних оздоровчих таборах протягом червня 2014 року оздоровлено 91 учень навчальних закладів району, дітей пільгових категорій. А це – 7% від загальної кількості оздоровлених дайте пільгових категорій.
Заслухавши та обговоривши інформацію заступника начальника відділу освіти Білоус Н.П. щодо результативності впровадження профільного навчання в навчальних закладах району колегія відзначила, що відділом освіти, директорами загальноосвітніх навчальних закладів спільно з КУ «Вінницький районнний методичний центр закладів освіти району» проводиться цілеспрямована, з виконанням вимог чинного законодавства, робота по впровадженню профільного навчання в загальноосвітніх навчальних закладів.
Профільне навчання в районі представлене різними формами охоплення дітей профільним навчанням. Динаміка профілізації позитивна. Освітою через профільне навчання у 10-11-х класах загальноосвітніх навчальних закладах району охоплено у:
2011/12 н.р. – 37,5 % учнів
2012/13 н.р. – 81,9 % учнів
2013/14 н.р.- 76,3 % учнів
2014/15 н.р. – 63,3 % учнів.
Аналіз мотивів вибору учнями профілів навчання показав, що близько 40 % керувались при цьому схильністю до вивчення конкретного циклу предметів. Решта віддавали перевагу сильному кадровому потенціалу вчителів, наполяганню батьків, бажанню бути разом з друзями тощо.
Найвищий показник вибору учнів щодо профілю навчання простежується на користь філологічного напрямку. Поряд з цим у нашому районі є класи з екологічним, біотехнологічним, математичним, правовим, історичним, економічним напрямами .
Одним із перспективних шляхів запровадження профільного навчання у Вінницькому районі є діяльність закладів нового типу. Зокрема, НВЗ ЗОШ І-ІІІст.-ліцей смт.Стрижавка (економіка, історія, укр.мова).
Спостерігається послідовність у виборі профілю в Агрономічненській СЗШ І-ІІІст., якому передує поглиблене вивчення укр.мови.
Цікавою у підході до профільності є Вінницько-Хутірський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ. В цьому закладі використана ефективна для однокомплектної школи форма організації профільного навчання. У 10-х та 11-х класах діють профільні групи: гуманітарного та природничо-математичного циклу. Це дає можливість забезпечити потреби, запити учнів відповідно до їх професійної орієнтації.
Позитивом профілізації в районі є введення біотехнологічного профілю у Вороновицькій СЗШ І-ІІІст. №1 та Степанівській ЗОШ І-ІІІ ступенів – одній із сільських однокомплектних віддалених шкіл району. Сподіваємося, що ця тенденція збережеться і шляхом профорієнтаційної роботи надалі у даній школі ми будемо мати 100% охоплення дітей профільним навчанням. До речі, учні Вороновицької СЗШ І-ІІІст №1 постійні переможці олімпіади з трудового навчання.
Керівники навчальних закладів, їх заступники з навчально-виховної роботи зробили велику роботу - вникнули в кожну шкільну програму, проаналізувати комплекс заходів. Кожен керівник здійснив алгоритм дій запровадження профільного навчання на рівні навчального закладу, яким передбачено ряд організаційних, психолого-педагогічних, методичних і управлінських кроків.
Про хід виконання Плану заходів щодо створення безперешкодного середовища для дітей та осіб з обмеженими фізичними можливостями на 2009-2015 роки «Безбар'єрна Україна» доповідала завідувач районної ПМПК Чезлова Ярослава Ярославівна, яка зазначила, що держава гарантує всім дітям рівне право на отримання якісної освіти, однак не всі діти мають можливість його реалізувати. Архітектурна доступність шкіл важлива для багато більшої кількості людей, ніж тільки школярів з інвалідністю. Чинним законодавством України, в державних будівельних нормах, затверджено термін мало мобільні групи населення. До яких відносяться: особи з тимчасовими порушеннями здоров'я, вагітні жінки, особи старшого (похилого віку), особи з дитячими колясками тощо.
Критерії доступності до приміщень навчальних закладів містять наступні вимоги:
Можливість безперешкодного і зручного руху прилеглою територією навчального закладу;
Безбар'єрний вхід у приміщення;
Безперешкодний рух всередині приміщення;
Доступні – пристосовані для використання людьми з інвалідністю санвузли.
Помітний вплив на розвиток безбар'єрного дизайну спричинили зміни у трактуванні інвалідності не з огляду певних обмежень людини (фізичних чи психічних), а з позицій соціального потенціалу кожної особи, на заваді реалізації якого стають певні перешкоди. Ці зміни зумовили появу нових підходів до філософії дизайну. Така філософія дизайну з часом набула міжнародного визнання і закріпилася як концепція «універсального дизайну». Принципи універсального дизайну сьогодні покладені в основу створення «універсального дизайну для навчання» і використовуються навчальними закладами багатьох країн.
В загальноосвітніх навчальних закладах району встановлено 31 пандус на вході в школу. З них 15 відповідають державним будівельним нормам. тобто мають суцільний пологий схил, кут нахилу не перевищує 10 градусів у: Агрономічненській СЗШ І-ІІІ ст. , Бохоницькій СЗШ І-ІІІ ст., Вороновицькій СЗШ І-ІІІ ст. №1, Іванівській СЗШ І-ІІ ст., Малокрушлинецькій СЗШ І-ІІІ ст., Медвеже-Вушівській СЗШ І-ІІІ ст., Хижинецькій СЗШ І-ІІІ ст., Писарівській СЗШ І-ІІІ ст., Пултівецькій СЗШ І-ІІІ ст., Сосонській СЗШ І-ІІІ ст., Стадницькій СЗШ І-ІІ ст., Стрижавській СЗШ І-ІІІ ст., Якушинецькій СЗШ І-ІІІ ст.-гімназії, Переорській СЗШ І-ІІ ст., Мізякісько-Хутірській СЗШ І-ІІІ ст.
Вільний доступ (поріг знаходиться на висоті менш ніж 8 см) у таких навчальних закладах: Вороновицькій СЗШ І-ІІ ст., Великокрушлинецькій СЗШ І-ІІ ст., Ільківській СЗШ І-ІІ ст., Ксаверівській СЗШ І ст..
У 19 навчальних закладах пандус не відповідає державним будівельним нормам: Вінницько-Хутірському НВК: «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ», Гавришівській СЗШ І-ІІІ ст., Лука-Мелешківській СЗШ І-ІІІ ст, Михайлівській СЗШ І-ІІІ ст, Оленівському НВК: «СЗШ І-ІІІ ст.-ДНЗ», Некрасовській СЗШ І-ІІІ ст, Степанівській СЗШ І-ІІІ ст, НВЗ ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцеї смт Стрижавки, Зарванецькій СЗШ І-ІІ ст, Комарівський НВК: «СЗШ І-ІІ ст.-ДНЗ», Лаврівській СЗШ І-ІІ ст., Медвідському НВК: «СЗШ І ст.-ДНЗ», Прибузькій СЗШ І-ІІ ст, Побережнянській СЗШ І-ІІ ст, Сокиринецькій СЗШ І-ІІ ст, Щітецькій СЗШ І-ІІ ст, Широкогребельському НВК: «СЗШ І-ІІ ст.-ДНЗ», Лисогірській СЗШ І ст, НВК Десна.
У районі не створено навчального закладу в якому був би забезпечений безперешкодний рух всередині приміщення для дітей з інвалідністю. Доступний санвузол для дітей колясочників обладнаний у Бохоницькій школі.
Категорія: Повідомленя | Переглядів: 495 | Додав: ГромлюкОА
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
ЦНІЗЗОВР; 2019