ВІДДІЛ ОСВІТИ ВІННИЦЬКОЇ РДА
Меню сайту

Block title
Block content

Пошук

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 16:31

Головна » 2013 » Лютий » 28 » Про проведення просвітницького заходу «Соціальна інклюзія – рівність можливостей для всіх»
17:29
Про проведення просвітницького заходу «Соціальна інклюзія – рівність можливостей для всіх»

26 лютого Вінницькою психолого-медико-педагогічною консультацією (ПМПК) відділу освіти та Асоціацією захисту та допомоги інвалідів «Відкриті серця» було проведено спільний просвітницький захід для батьків дітей з особливими освітніми потребами на тему: «Соціальна інклюзія – рівність можливостей для всіх».

Що спонукало нас до проведення до проведення такого форуму?

- це те, що більш дохідливо розповісти батькам, як можна спільними зусиллями домогтися того, або діти з особливими освітніми потребами мали змогу брати активну і повноцінну участь в заняттях та інших видах діяльності.

Багато батьків сьогодні з болем в серці згадують той час, коли діти з інвалідністю уважалися як такі, що не підлягають навчанню. Вони часто направлялися в будинки для дітей-інвалідів або просто перебували в дома без будь яких форм навчання. Цей статус дитини інваліда в сім’ї руйнував увесь попередній уклад життя сім’ї, систему цінностей, очікувань настільки, що людина втрачала свої духовні цінності, світоглядні позиції. Значення отой комплекс неповноцінності, людина з інвалідністю була безсила.

Саламанська декларація (1994 р.) та Конвенція ООН про права інвалідів відкрила двері для дітей до повноцінного і достойного життя в суспільстві, полегшуючи їх активну участь у житті. Саме в цих документах на законодавчому рівні затверджено принцип інклюзивної освіти.
Сьогодні відношення до людей з інвалідністю, до дітей з особливими освітніми потребами значно змінилося. Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі є реальністю нашого часу.

У Вінницькому районі, в одному з перших, була створена психолого-медико-педагогічна консультація, на якій, починаючи з раннього віку, обстежуються діти, які мають якісь проблеми зі здоров’ям, розвитком чи навчанням. Вчасно виявлені неповно стравні діти обстежуються лікарями-спеціалістами, вдається вчасно визначити і рекомендувати ту форму навчання та розвитку дитини, яка їй доступна за станом здоров’я.
Більш прогресивною формою навчання для дітей з особливими освітніми потребами є інклюзивне навчання. Сьогодні - це освіта в умовах загальноосвітнього простору. Діти мають отримувати знання, досвід, які сприяють подоланню упереджень й дискримінації та сприяють формуванню позитивного ставлення до тих, хто «особливий», ці діти такі ж як усі інші, вони нічого не вимагають, вони лише хочуть, щоб їх так само любили і розуміли.

І ось на цьому форумі, що відбувся ми побачили турботливе відношення до дітей «особливих» тут в Асоціації захисту дітей працює дружний колектив, який направляє всі свої знання, людяність цим дітям. Для учасників форуму був підготовлений концерт, аби вам довелося бачити щасливі очі цих дітей, які грали на різних, доступних саме їм інструментах. Як вони старалися! І те тепло їхньої душі передавалося присутнім, а можливо з часом ці діти будуть грати в оркестрі не гірше того оркестру із Голландії, який нещодавно виступав в Києві і об’їхав у же майже усі країни Європи зі своїми концертами, всі учасники цього оркестру були люди з обмеженими можливостями.

На цьому просвітницькому заході для батьків неповносправних дітей виступила завідувач психолого-медико-педагогічної консультації Чезлова Я.Я., яка порадившись з батьками, ініціювала створенню ініціативних груп для батьків дітей з особливими освітніми потребами.

Про роль батьківського руху у створенню інклюзивної моделі освіти поділилася досвідом роботи Демко С.В. – голова Асоціації захисту та допомоги інвалідам «Відкриті серця».

Цікавими та відвертими були виступи батьків дітей «особливих» - Добровольської М.П., Серветнека О.В., Малаховської В.Г., Бондаренко Т.М., які шукають шляхи розвитку та виховання своїх дітей, навчаючись в Прибузькій загальноосвітній школі-інтернат ці діти знайшли себе, вони нічим не відрізняються від своїх однолітків, вони лише добріші і щиріші. Можливе це тому, що вони більше цінують кожний прожитий день, а любу страву, яку навчились робити – цінують і радіють своєму успіху.

А коли діти приймали участь у майстер-класі, «модуль орігамі», вони з такою наполегливістю і захопленням виготовляли листівки-подарунки для гостей, вони сяяли від щастя. Хтось із них працював двома руками, а хтось вчився виконувати цю роботу однією ручкою, бо інша – не працює. Але діти намагаються пристосуватися до життя, вони показали прекрасні витвори зі шматків шкіри, плетіння бісером, вишиті рушники та картини. Хіба це не подвиг для цих дітей?

Діапазон дитячого розвитку надто широкий, і якщо дитина попадає в розумне і цікаве русло, вона розвивається багатогранно і гармонійно. То ж ніколи не можна обмежувати дітей в своїх діях і мріях, а варто спонукати до праці, бодай повільними кроками йти до своєї мити. Хтось із них після візка перейшов до ходуль, а після ходуль перейшов до палички, яку згодом залишить і її та буде пересуватися самостійно, це також подвиг.
Саме на таких прикладах наполегливих дітей з обмеженими можливостями хотілося б переконати багатьох батьків, що не варто втрачати надію, а дітей необхідно готувати до життя в суспільстві. Інтегроване навчання це не лише засвоєння певних знань із навчальних предметів, а не менш важливим є здобуття вмінь і навиків та інтеграція в суспільстві.

Вдалий тренінг з батьками дітей з особливими освітніми потребами на тему: «Соціальна інклюзія – рівність можливостей для всіх» провела завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації (ОПМПК) Т. Д. Каменщук.

Коли форум «Соціальна інклюзія – рівність можливості для всіх» закінчився, то бесіда з батьками за круглим стлів ще продовжувалася. Матері стурбовані за здоров’я своїх дітей виражали свої сподівання і хотіли почути відповіді на запитання, які їх найбільше турбують. Іноді деякі запитання: «Коли моя дитина зможе самостійно ходити?» або «Чи зможе вона говорити?» - залишалися без відповіді. І це сумно.

Підводячи підсумок проведеного заходу варто сказати, що лише спільна наполеглива праця батьків, громадських організацій та психологів та працівників ПМПК можуть дати можливість дитині з особливими освітніми потребами адаптуватися у цьому світі. Всі ми маємо сприймати дитину такою, якою вона прийшла в цей світ і дати можливість повірити в те, що цей світ хороший.
Категорія: Повідомленя | Переглядів: 913 | Додав: ГромлюкОА
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
ЦНІЗЗОВР; 2024